Subject: MEELDETULETUS: Kutse keskkonnamõju hindamise juhtekspertide koolitusele
From: "Lilli Tamm" <[email-masked]>
To: <Undisclosed recipients:>
Date: Wed, 12 Mar 2025 11:51:27 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Tuletame meelde, et käimas on registreerimine keskkonnamõju hindamise (KMH) 
juhtekspertide koolitusele.

Lisaks tulevastele juhtekspertidele soovitame koolitusel osaleda ka 
ametnikel ja spetsialistidel, kes soovivad oma erialaseid teadmisi KMH 
valdkonnas täiendada.

Registreerimise tähtaeg on 17.03.2025, registreerimine toimub siin 
<https://forms.office.com/e/KNEvg4rA9X> .

Lugupidamisega

Lilli Tamm
Nõunik | Keskkonnakorralduse ja kiirguse osakond
+372 6269133 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti | 
www.kliimaministeerium.ee

From: Lilli Tamm
Sent: Monday, March 3, 2025 4:18 PM
Subject: Kutse keskkonnamõju hindamise juhtekspertide koolitusele

Head keskkonnamõju hindamise (KMH) valdkonna spetsialistid ja ametnikud!

Kutsume teid Kliimaministeeriumi tellimusel toimuvale KMH juhtekspertide 
koolitusele.

Koolitusele on eelkõige oodatud varasema KMH kogemusega isikud, kes on 
huvitatud KMH juhteksperdi litsentsi saamisest ning tegutsevad tulevikus 
tõenäoliselt KMH juhteksperdina. Koolitus on osalejatele tasuta.

Koolitusel osalemise eeldusteks on:

1.	magistrikraad või sellele vastav kvalifikatsioon loodusteaduste või 
keskkonnakaitse õppesuuna õppekava järgi;
2.	vähemalt kolmeaastane töökogemus keskkonnakonsultatsioonidega tegelevas 
ettevõttes või vähemalt kolmeaastane töökogemus avalikus sektoris 
keskkonnamõju hindamise valdkonnas.

Soovitame registreerimisega kiirustada, sest osavõtjate arv on piiratud 
(20).

Koolituse eesmärk

Koolituse eesmärk on anda teadmised KMH valdkonnast, sh põhimõtetest, 
menetlusprotsessidest, õiguslikust raamistikust ning eksperdirühma töö 
juhtimisest. Erilist tähelepanu pööratakse taastuvenergia projektidele. 
Koolituse edukas läbimine täidab ühe eelduse KMH juhteksperdi litsentsi 
taotlemiseks.

Maht, toimumisajad- ja koht

Koolitus koosneb seitsmest õppepäevast, mis moodustavad terviku ehk osaleda 
tuleb kõikidel õppepäevadel.

Koolituse maht on 80 akadeemilist tundi – sellest kontaktloenguid on 26 
tundi, kontaktset aktiivõpet 28 tundi ja kodutööd 26 tundi.

Koolitus toimub Tallinnas ministeeriumide ühishoones (Suur-Ameerika tn 1) 
järgmistel kuupäevadel:

*	10. aprill (kontaktõpe)
*	11. aprill (kontaktõpe)
*	29. aprill (väljasõit taastuvenergia projektide objektidele)
*	7. mai (kontaktõpe)
*	8. mai (kontaktõpe)
*	19. mai (kontaktõpe)
*	20. mail (kontaktõpe)

Registreerimine

Koolitusele registreerimine toimub  <https://forms.office.com/e/KNEvg4rA9X> 
siin.

Registreerimise tähtaeg on 17.03.2025.

NB! Registreerima on oodatud need, kes saavad kontaktõppest osa võtta. 
Kõikidel sessioonidel ja taastuvenergia objektide külastustel osalemine on 
kohustuslik.

Kinnitus koolituskoha saamise või selle tagasilükkamise kohta saadetakse 
osaleja e-posti aadressile 3 tööpäeva jooksul peale registreerimistähtaja 
lõppu.

Kui pärast registreerimise kinnituse saamist selgub, et osavõtmine ei ole 
siiski võimalik, palume teatada mitteosalemisest e-postil 
<mailto:[email-masked]> [email-masked] 
10 päeva enne esimese koolituspäeva algust. Kui isik teavitab 
mitteosalemisest, püütakse osapoolte koostöös leida talle asendaja.

Isikuandmete töötlemine

Isikuandmeid töödeldakse vajadusepõhiselt registreerimise eesmärgil ning 
need kustutatakse pärast koolituse läbiviimist. Isikuandmete kaitsmiseks 
rakendatakse kõikide töödeldavate isikuandmete kaitsmiseks asjakohaseid 
organisatsioonilisi, tehnilisi ja füüsilisi meetmeid. Isikuandmete 
töötlemise kohta Kliimaministeeriumis on võimalik rohkem lugeda 
<https://kliimaministeerium.ee/ministeerium-kontakt/kontaktid/isikuandmete-tootlemine> 
siit.

Kohtumiseni koolitusel!

Lisainfo:

*	Karl Kupits,  <mailto:[email-masked]> [email-masked] (küsimused programmi 
sisu ja korraldusliku poole kohta)
*	Lilli Tamm,  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked], 626 9133 (küsimused koolitusele 
registreerimise kohta)

Koolitust rahastatakse Euroopa Liidu taasterahastu NextGenerationEU 
vahenditest.

Lugupidamisega

Lilli Tamm
Nõunik | Keskkonnakorralduse ja kiirguse osakond
+372 6269133 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti | 
www.kliimaministeerium.ee